Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Eğitim Fakültesinin; Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumunca (TÜBİTAK) [4006] ve Bilimsel Araştırma Projeleri [1904] kapsamında desteklenen “Tasarım ve Beceri Atölyesinin Kurulma Kriterleri ve Uygulama Örneği” adlı projesinin çıktıları, Samsun’un 19 Mayıs ilçesi Kuşkayası İlk ve Ortaokulunda sergilendi.
Sergi açılışına; Samsun Vali Yardımcısı ve aynı zamanda 19 Mayıs İlçe Kaymakamı İbrahim Civelek, İl Millî Eğitim Müdürü Murat Yiğit, OMÜ Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. İsmail Gelen, 19 Mayıs İlçe Jandarma Komutanı Üsteğmen Serkan Kalınbacak, 19 Mayıs İlçe Emniyet Müdürü Kenan Bıyık, 19 Mayıs İlçe Millî Eğitim Müdürü Ömer Demirkol, AK Parti 19 Mayıs İlçe Başkanı Fatih Seven, 19 Mayıs Tarım ve Orman İlçe Müdürü Galip Baykal, Muhtarlar Derneği Başkanı Salih Karakartal, çok sayıda kurum ve okul müdürü, öğretmenler, veliler ile köylüler ve öğrenciler katıldı.
Sergide yetkililer, protokol üyelerine proje süreçleri hakkında bilgiler verip ortaya konan çıktıları tanıttı.
OMÜ öğretim üyesi Doç. Dr. Gelen “Bireylerin bugünden hayata ve geleceğe hazırlanması gerekiyor”
Proje sergisinin açılışında konuşan Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. İsmail Gelen “Her insanın doğuştan getirdiği bir cevher vardır. Bu cevherin keşfedilmesi ve geliştirilmesi, ülkemizdeki beyin gücünün ortaya çıkarılması ve yöneltilmesi, insanın kendini gerçekleştirmesi açısından önemlidir. 21. yüzyıl becerilerine sahip bireyler yetiştirmek ve geleceği şekillendirmede örnek bir yaklaşım olan Tasarım Beceri Atölyeleri ve bireyi merkeze alan Beceri Temelli Atölyeler sayesinde bu amaca varmak hedeflenmektedir. Bu açıdan geleceği uzanmak ve onu yönetmek istiyorsak ve ayrıca eğitim 4.0 ile toplum 5.0’ı oluşturan, millî ve yerli bir eğitim tasarlıyorsak bireylerin bugünden hayata ve geleceğe hazırlanması gerekiyor. Bu projeler bu açıdan çok önemli olmakla birlikte örnek teşkil etmektedir.” dedi.
Sergi, birbirinden farklı alanları içeriyor
Sergi kapsamında; değerler eğitimi alanında 3, sürdürülebilir kalkınma alanında 2, finansal okuryazarlık alanında 2, tarım, teknoloji, seracılık alanında 2, biyoçeşitlilik alanında 2, kültürel miras alanında 3, bilim tarihi alanında 1, su okuryazarlığı alanında 2, FETEMM (fen, teknoloji, mühendislik ve matematik) alanında 2, medya okuryazarlığı alanında 1, yenilenebilir enerji alanında 1, millî teknoloji hamlesi alanında 1 olmak üzere toplam 22 proje yer aldı.